Fel vid köp

Jag köpte två biljetter idag 27/12 till mina barn, då bussföraren sa att de behövde biljett. Jag köpte två till för returresa senare samma dag.
Vad som kom fram efteråt var att barn reser gratis idag, vilket kundsupport för SL medgav. Då biljetterna var köpta med er app kunde SL inte betala, men de skapade ett ärende att biljetterna köpts.
Vi betalade för 4 barnbiljetter helt i onödan, och er app drog inte av priset. Jag vill ha tillbaka mina pengar, precis som SL säger att vi har rätt till.

Gabriel

Kommentarer

  • Hej Gabriel!
    Har ni aktiverat alla biljetter?
    Mvh
    Fabienne
  • Eftersom vi blev tillsagda att barnen behövde biljetter (vilket inte stämde, med facit på hand) så köpte vi och aktiverade vi biljetterna.
    Gabriel
  • Då är det så att SL är skyldiga er att betala tillbaka, då det är dom som har gett er felaktig information.

    Vi är bara återförsäljare av SLs biljetter. Med andra ord när ni aktiverar en biljett betalar vi SL för den biljetten och får ingen återbetalning för den. Det kan ni meddela SL och förstår inte deras support det be dom att ta det längre upp. Då det verkar som det är långa ledningar från supporten på SL och de som verkligen har koll. Vi får aldrig några återbetalningar från SL tyvärr.

    Vi kan ordna med biljettinformation så som biljett id om det behövs och informationen under köphistorik inte räcker till.

    Mvh
    Fabienne

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.